BER BS 2 K. L. M.
Doelstellingen
Reflectie op beroepsidentiteit heeft betrekking op alle competenties. In BS 2 wordt t.a.v. BER speciale aandacht gevraagd voor competentie 6: Competent in het werken in en met de omgeving. De inhoud van deze BS verbreedt en verdiept de ontwikkeling van BER tot nu toe (vgl. 24 vragen BS 1).
Kern 3: De student stelt zich op de hoogte van de sociaal-culturele en levensbeschouwelijke context van de school
- De student is vanuit het handelen in staat beschrijvend te reflecteren op beroepsidentiteit
- De student beschrijft/verbeeldt op welke wijze de context van de stageschool een afspiegeling is van zijn/haar visie op de huidige (postmoderne) samenleving
Competentie 2: pedagogisch competent (kern 1 BS 1) en competentie 3: (vak)didactisch competent (kern 1 BS 1)
- De student kan beschrijven/verbeelden op welke wijze het pedagogisch en onderwijskundig handelen van de stageschool door postmoderne gedachten wordt ingekleurd. Hij/zij kan hierbij inspirerende verhalen/personen/gedachten/stromingen noemen (gerelateerd aan GOE/stage/overige activiteiten)
|